روبوت يمكن للعمال ارتداءه The robot you can wear

Workers of the future could be given a boost thanks to a wearable robotic suit developed by LG.

Dubbed CLOi SuitBot, the AI-powered robotic suit boosts the leg movements of its wearer, letting them undertake tasks they normally wouldn’t be equipped to handle.

The firm says it could to help warehouse workers who have to lift heavy objects.

The CLOi SuitBot can communicate with other service robots built by LG to become part of a ‘smart working network’ to co-ordinate around the factory floor.

A concept version of the technology was unveiled at a media launch during the annual IFA tech conference, which is held in Berlin from August 31 to September 5.

SuitBot was designed in collaboration with fellow South Korean firm, SG Robotics.

The firm has been studying how wearable robots can improve people’s quality of life, including people with paralysis.

The collaborative effort – SuitBot – is part of LG’s growing CLOi AI robot range.

Previous droids in the same range include a Cleaning Robot and Serving Robot.

SuitBot is aimed squarely at the industrial sector, however, it’s feasible medical versions of the same technology could be on the horizon if they prove successful.

AI technology allows SuitBot to learn and evolve through analysis of biometric and environmental data.

This allows it to cater to an individual worker’s particular weaknesses as it learns about their movements.

According to LG, tailoring the movements and level of support for each individual also allows SuitBot to optimise its power consumption and conserve battery.

Despite this, LG has remained tight-lipped about the battery life of the suit.

Naturally rotating joints allow the CLOi SuitBot move in a more relaxed and natural way to enhance the lower body while walking, standing or working, according to LG.

Its sandal-type shoes and automatic adjustment feature allow the wearer to get in and out of the suit with ease, the Seoul-based electronics firm claims.

‘LG CLOi SuitBot is evidence of our full commitment to expanding our portfolio of service robots that deliver tangible convenience and innovation in our lives,’ said Song Dae-hyun, president of home appliances at LG.

‘It’s just one example of a wide range of revolutionary AI products designed to interact with users to dramatically elevate user convenience and create new opportunities to advance our robotics initiative into a next-gen growth engine.’

There’s no indication when the SuitBot will be commercially available.

SuitBot can connect to other LG service robots, first announced at CES 2018.

Each of LG’s new robots – unveiled in January – is shorter than a human and moves via a hidden set of wheels at its base.

The first of the new machines is a server robot designed to carry food and drinks to customers at hotels and airport lounges.

*

فمع التطور الذي نعاصره حاليًا يستمر العلماء في البحث دائمًا عن الجديد وقد يكون أحيانًا غريبًا.

بما يعد مزيجا رائعا بين القدرة البشرية والذكاء الصناعي وقوة المادة، قامت شركة LG بتطوير بدلة روبوتية Wearable Robotic Suit يمكن أن يرتديها العمال في المستقبل لتساعدهم على القيام بمهام صعبة أو شاقة بسهولة ويسر.

تعزز البدلة الآلية، التي يطلق عليها اسم CLOi SuitBot ، حركات ساق من يرتديها من عمال المخازن والمصانع أو المطارات، بما يمكنهم من القيام بمهام شاقة مثل رفع أحمال ثقيلة دون أن يتأذى أو يكون مؤهلا بدنيا لذلك، بحسب صحيفة “ديلي ميل” البريطانية.

ويمكن لـ CLOi SuitBot أن تتواصل مع روبوتات خدمة أخري قامت شركتا LG و SG Robotics ببنائها كي تصبح جزءًا من “شبكة عمل ذكية”، من أجل تنسيق العمل والمهام بداخل مصنع أو أي موقع عمل.

تم كشف النقاب عن نسخة من البدلة الروبوتية في إطار فعاليات المعرض السنوي IFA للإلكترونيات الإستهلاكية، المنعقد حاليا في برلين وحتى 5 سبتمبر.

للعمال والمصابين بالشلل

أوضحت شركة LG أن الغرض من طرح البدلة الروبوتية هو الإسهام في تحسين حياة وأداء العمال في مواقع متعددة بالإضافة إلى مساعدة الأشخاص الذين يعانون من الشلل.

وتأتي البدلة SuitBot كإضافة جديدة إلى مجموعة من روبوتات الذكاء الصناعي المتنامية التي أطلقتها LG وتشمل الـ droids التي تخدم في مجالات متعددة مثل روبوت التنظيف وروبوت الخدمة.

تعلم البدلة تلقائيا

وتشير الشركة إلى أن تقنية الذكاء الصناعي لـلروبوت SuitBot تعطيه ميزة التعلم والتطور من خلال تحليل البيانات البيومترية والبيئية. وتسمح تلك الميزة بتلبية الاحتياجات وتعويض نقاط الضعف الخاصة بكل عامل على حدة، حيث إنها تتعلم تلقائيا من خلال تحركات مرتديها.

وتتحرك مفاصل البدلة CLOi SuitBot ، بشكل طبيعي لتعزيز الجزء السفلي للجسم أثناء المشي أو الوقوف أو العمل. كما تم إنتاج أحذية خاصة تسمح لمرتديها بالدخول والخروج من البدلة الروبوتية بسهولة.

ويمكن لـ SuitBot الاتصال مع أقرانها من أجهزة الروبوت الأخرى التي تنتمي إلى مجموعة CLOi ، والتي تم الإعلان عنها لأول مرة في معرض CES 2018 .

وتضم مجموعة CLOi روبوت الخدمات المصمم لنقل الأغذية والمشروبات إلى العملاء في الفنادق وصالات المطارات.

ويتواجد بفريق الروبوتية CLOi حامل أمتعة آلي لنقل أمتعة النزلاء من وإلى الغرف بالفنادق.

وأخيراً، كشفت LG عن الروبوت رفيق التسوق والذي يخدم العملاء في محلات السوبر ماركت، عن طريق إطلاعهم على أسعار المنتجات وأماكن عرضها وكيفية الوصول إليها بأيسر الطرق عبر ممرات السوبر ماركت .

*

تابع صفحتنا علي الفيس بوك

************************************************

handwave-yellow

مواضيع ذات صلة

.

Share this...شارك المقالة
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

**************************************

ملاحظة

  • إذا كان لديك مقالة تريد نشرها أو لديك تعديل أو اقتراح جيد ، فمن فضلك سجل اقتراحك في تعليق علي الموضوع .
  • أو راسلنا علي البريد التالي لنشر مقال خاص بك : info@inst-sim.com

مكتبة محاكاة الأجهزة

أترك تعليق